eID vervangt 101 klantenkaarten

Wie kent het probleem niet: als ze je in de winkel naar de klantenkaart vragen, zie je door de bomen het bos niet meer. ‘Die zal nog thuis liggen, zet de punten er later maar op’, zucht je dan. Wat dacht je ervan alle klantenkaarten te bundelen op je eID?

Nog makkelijker
Sinds 2009 lopen we allemaal met een eID rond. Maar net zoals dat veel met smartphones gebeurt, benutten we de eID nog niet ten volle. De eID is al redelijk ingeburgerd, zie bijvoorbeeld het aantal online belastingaangiften via tax-on-web. Maar de eID kan je leven nog gemakkelijker maken.

Snel & simpel
Freedelity, van het bedrijf Fidel uit Anderlecht, is zo’n een innoverend systeem voor klantenbinding waarbij je de elektronische identiteitskaart kan gebruiken als klantenkaart. Freedelity maakt het mogelijk om als klant gemakkelijk deel te nemen aan getrouwheidsacties die aangeboden worden door winkels. Daarnaast heb je snel en eenvoudig toegang tot spaarpunten, een persoonlijk profiel en je aankoopgeschiedenis. Je kan ook met een simpele muisklik beslissen welke verkoper toegang krijgt tot welke gegevens en waarvoor hij die mag gebruiken. Daardoor verlies je minder tijd in de winkel en is de kans op tikfouten zo goed als nihil.

Informatief
De handelaar zelf kan dan weer via de webinterface informatie doorsturen naar zijn klanten. Hij kan klanten ook een e-mail of sms sturen als ze lang niet meer in de zaak zijn geweest. Elke handelaar heeft uiteraard enkel toegang tot zijn eigen info en heeft geen toegang tot de gegevens van andere handelaars.

En mijn privacy dan?
Freedelity verbindt zich ertoe het consumentenrecht actief te respecteren en te ondersteunen. Zo wordt de integriteit van je persoonlijke gegevens behouden en je privéleven gerespecteerd. Bovendien kun je via Freedelity al je persoonlijke informatie uit het systeem verwijderen door een e-mail te sturen, gevolgd door een eenvoudige procedure.

eID vervangt 101 klantenkaarten